فرمانداريزد در پیامی این روز را به مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان یزد تبريك گفت.

به گزارش يزد فردا "سيد محمد رضا مدرسی" فرماندار یزد در این پیام آورده است:

و امرهم شورا بینهم

نظام اسلامي ايران بر اساس آموزه‌هاي مكتبي بر دوپایه ايمان خالص به وحدانيت الهي، و با اتكاء به مردم شکل‌گرفته و همواره قوام و دوام خود را متكي به اين دو اصل مي‌داندو اداره جامعه با رأي مردم، جمهوريت نظام را عينيت بخشيده انتخاب مستقيم و غيرمستقيم تمامي مسوولين كشور، توسط مردم، اهتمام جمهوري اسلامي را بر جمهوريت نظام نشان مي‌دهد.

نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذاری عینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردید بیانگر نقش آفرینی جدی مردم در اداره امور شهر و روستا است و کمترین نقش این روز ، جلب توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی چند دوره فعالیت خود، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری هر شهر و روستا بدست آورده است .

شوراهاي اسلامي كشور وسيع‌ترين، گسترده‌ترين و مردمي‌ترين بُعد مردم‌سالاري ديني را عينت داده است، از اقصي‌نقاط روستاهای كشور تا مركز، مشتمل بر شوراهاي روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالي‌ استان‌ها و در برگيرنده منتخبين اقشار مختلف اجتماعي، شغلي، قوميتي، جنسيتي، جوان، ميانسال و بزرگسال بوده و تنوع وسيعي از طيف‌هاي مختلف جامعه را در عرصه اي به پهناي كشور گردهم آورده است.

بدینوسیله فرارسیدن سالروز تاسیس شوراها و روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای شهرها و روستاها در شهرستان يزدتبریک عرض نموده،

اميد است انشاءا... با تجارب ارزشمند کسب‌شده و مشاركت و همكاري و آگاهي بخشي روزافزون بين آحاد مردم و اعضاي شوراهاي اسلامي شاهد افزايش نقاط قوت و رفع نقايص موجود و ارتقاي سطح فرهنگي اجتماعي تخصصي و كارآمدي قانوني شوراها در جامعه اسلامي باشيم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا